donderdag 11 augustus 2011

Shadow (voorheen Brett), al bijna 2 jaar in Nederland.

Ik ben bijna 2 jaar in het gelukkige bezit van Shadow.
Wij haalden Shadow op op het vliegveld Zaventem.
Het viel mij op hoe klein hij was vergeleken met de foto die ik van hem op de site van Ace zag.
Hij was bang, heel bang toen hij uit de bench gehaald werd en aan ons overhandigd.
Zo bang dat hij niet eens durfde te lopen.Ik heb hem daarom opgetild en naar de auto gedragen waar ik een dik kussen op de achterbank had neergelegd.
Daar ging hij op liggen maar toen ik de auto starte kroop hij bij mijn zoon op schoot,die naast hem zat,en daar is hij blijven liggen de hele rit naar huis.
Thuis aangekomen hebben we eerst onze andere hond gehaald en ze buiten op neutraal terrein kennis laten maken.
Het klikte direkt! Onze Misty is heel sociaal dus ze vond dit nieuwe hondje heel erg leuk!!
Thuis aangekomen speelde ze met hem waarna Shadow in een diepe slaap viel op zijn kussen op de bank.
Hij heeft die nacht 1 plas op de grond gedaan, maar vanaf de volgende dag was hij zindelijk, zo ontzettend knap!
Toen hij bij ons kwam, wist ik eerst nog niet hoe ik m zou noemen, maar omdat hij mij altijd als een Schaduw volgt, was Shadow de perfecte naam voor hem.
In het begin was hij bang voor alle nieuwe dingen: De stofzuiger,de wasmachine, donkergekleurde kinderen, mannen!!,de auto, vuilniszakken en nog veel meer.
Maar dat alles is nu helemaal weg, alleen de auto vind hij nog steeds niet leuk, daarom doen we alleen leuke dingen met de honden als hij mee in de auto moet.

Shadow is alles wat je in een hond zou willen:
Gehoorzaam,vreselijk lief, sociaal,slim, een echte knuffel,en ontzettend speels.
Toen hij net bij ons was wist hij niet wat spelen was, we moesten hem bij wijze van spreken een balletje in zijn bek proppen om hem bewust te maken van dat rollende ding. Maar binnen 2 maanden had hij door waarvoor het was,en nu is hij stapelgek op dat gele ding. Alles waar hij mee bezig is laat hij onmiddellijk los voor een tennisbal,en elke avond heeft hij speel uurtje met zijn bal.
Hij stoeit ontzettend graag met je waarbij hij zachtjes in je hand bijt en een knorrend geluid erbij maakt.
Ook kan hij zich echt uitrekken en daarbij kreunen van genot.
Shadow is ontzettend slim en kan zijn linker en rechter poot geven, een Hi five geven , mooi zitten en op zijn achterpoten lopen.
Ook wacht hij bij de stoep voor het oversteken, en brengt hij zijn balletje terug in je hand.
Van zwemmen is Shadow niet zo gediend , hij gaat liever pootje baden aan een strandje dan dat hij volop in het water springt zoals onze andere hond.
Je kan merken dat Shadow een echte Spanjaard is, hij scharrelt in het bos of park een eind achter je maar houd je wel in het oog, zodra je uit zijn zicht bent komt hij snel aanrennen en is dan helemaal blij je weer gevonden te hebben.
Als ik naar hem kijk denk ik : Hoe hebben mensen zo'n lief hondje kwaad kunnen doen?? Ik kan zoiets niet begrijpen!!
Shadow springt iedere morgen in mijn armen om mij te begroeten en overlaad mij dan met likjes , soms zacht bijtend in mijn wenkbrauw .(liefdes beetjes noem ik dat)
Als ik achter de computer zit , moet hij op schoot liggen ,lekker dicht bij mij en tegen mij aan.
Shadow kan je aanstaren vanaf zijn plekje naast mij op de bank, als ik dan terug kijk kruipt hij naar mij toe en nestelt zich tegen mij aan met zijn lieve kopje op mijn buik of arm.
Hij is mijn hartje, mijn boefje en mijn schooier.
En ik hou verschrikkelijk veel van hem Rood hart
Ineke Smit




Geen opmerkingen:

Een reactie posten