vrijdag 25 februari 2011

Hogan in de Almaarsche Courant

OVER A.C.E.
A.C.E. staat voor Animal Care Espana Honden In Nood.
De stichting maakt zich hard voor mishandelde, met de dood bedreigde en de zwerfhonden in Zuid-Spanje.
Met de medewerking van ruim 250 vrijwilligers in Nederland, Belgie, Duitsland, Oostenrijk, Denemarken en Spanje proberen wij deze honden van een zekere dood te redden, op te vangen in onze Refugio en op een zorgvuldige wijze een nieuw huisje voor hen te zoeken.
Inmiddels hebben wij al meer dan 12.000 honden een nieuw leven kunnen geven en is onze stichting een van de grootste in Spanje.

Voor hondjes die het in het asiel niet redden worden opvangezinnen gezocht in Nederland en Belgie. Ik ben vrijwillger voor A.C.E. en vang al jaren hondjes op voor ze. Hogan zit nu al een tijdje bij mij in de opvang en zoekt natuurlijk een fijn huisje bij mensen die weten wat een doof ouder hondje nodig heeft.



gezocht doventolk!


Dove oude Hogan is op zoek naar veiligheid en begrip.. misschien bij u??

 
 
 
 

Hallo ik ben Hogan. Een leuk wat ouder hondje (9 plus) wat graag een eigen huisje wil. Diegene die mij adopteert moet wel rekening houden met mijn doofheid en dat ik wat ouder ben. Ik ben een reutje en natuurlijk gecastreerd, verder heb ik een mooie vacht en ben ik niet zo groot. Vorig jaar ben ik uit Spanje gekomen waar ik in een dodingsstation zat te wachten op het spuitje. Gelukkig gered! Maar eenmaal in Nederland lukt het maar niet om iemand te vinden die mij begrijpt en mij wil adopteren. Ik heb het echt geprobeerd maar tot twee maal toe kwam ik terug in de opvang. Omdat ik doof ben kan ik heel.... soms wel eens schrikken en dat laat ik dan merken door een beetje mijn tandjes te laten zien. Dit doe ik echt niet omdat ik vals ben maar gewoon omdat ik schrik.. maar goed.. daarom vinden mensen mij misschien niet zo aardig. De laatste tijd komt dit in het geheel niet meer voor. In de opvang ben ik een heerlijk hondje. ik waggel wat door het huis, eet graag een hapje en vind slapen heerlijk. Regelmatig kom ik een knuffel halen. Er wordt rekening gehouden met het feit dat ik doof ben en ik word rustig benaderd. Ik hoop dat er iemand is die mij nog een paar fijne jaren wil geven en die echt voor mij wil gaan, die mij begrijpt. Katten, honden en alleen zijn is geen probleem. autorijden vind ik prima!!! Ik heb dus veel voordelen. Verder is er niks mis met mij hoor! OK ik ben wat ouder en wat strammer.. en af en toe wat last van mij rug.. Maar goed ook oudere hondjes zoeken nog een huisje. Geeft u mij een kans?? Hogan wordt niet bij kleine kinderen geplaatst, dat is te druk voor hem. Een echte dierenliefhebber met verstand van zaken verdient de voorkeur..

Heeft u belangstelling voor Hogan dan kunt u mailen met de adoptieverantwoordelijk van A.C.E.
rineke-shinace@live.nl. Er wordt wel een adoptiebijdrage gevraagd.

Natuurlijk wachten er bij ACE vele honden op een lief baasje. Misschien wilt u wel vrijwilligerswerk doen voor deze stichting? Kijk het het eens rustig na op de site http://ace-charity.org/nl

U kunt natuurlijk ook bellen met Maja Gulmans 072 564 41 95

1 opmerking:

  1. ik heb zelf een oudje dat naar mijn denken ook stokkedoof is, en dat uitte zich ook door schrikken, tanden laten zien, blaffen tegen zichzelf als iets niet lukt, en dat geblaf is soms zo schel dat wij op het puntje van onze stoel zitten, maar helaas hoort hij dat zeker niet tenzij de trillingen ervan....MAAR dat maakt ons allemaal niks uit, want door al zen trauma's waarmee hij bij ons is gekomen, we konden hem niet aanraken,niet is knuffelen, zen eten moest apart gegeven worden of knappie knappie....maar met veel geduld na een week of twee, is dit toen helemaal veranderd, ik heb me dan ook veel toegelegd op de signalen van onze Topsy, wat en hoe hij het wil, of dat gaat, en ja hoor, NU een hondje uit de duizend en liefdevol, soms nog een grolletje, maar omdat zen tandjes zo raar in zen mond staan geeft dat zo'n grappig zicht net een oud vampiereke, dat maakt hem zo adorabel nie te doen, en nu wil hij toch ook mee er bij horen en geknuffeld worden, dus als je zo een hondje in huis neemt, doof , blind getraumatiseerd maakt nie uit, het dankbaarste is als je je eerste likje op je hand krijgt, en hij je in zen hartje sluit...dat gaf mij traantjes van geluk, dat maakt een hemelsbreed verschil, VOOR MENS EN DIER!!!!!
    françoise en de hondjes, Missy (4j), Twinkle(9j) en Topsy (10j)

    BeantwoordenVerwijderen