zondag 16 januari 2011

Zal het eindelijk lukken!




Hallo mensen hier ben ik weer! Ik ben Hogan een klein hondje (wit ijsbeertje) wat doof is en al redelijk op leeftijd. Door allerlei zaken lukt het maar niet om een passend huisje te vinden. Ik ben een mannetje en gecastreerd. Ik ben al eens geplaatst geweest maar dat ging niet zo goed. Mensen moeten begrijpen dat ik doof ben en schrik van onverwachte bewegingen. Ik kan als ik schrik niks anders doen dan even van me af te bijten. Het is dus ook de bedoeling om mij niet te laten schrikken. Mij van voren te benaderen, mijn mand in huis op een rustige overzichtelijke plek neer te zetten, en mij lekker mijn gang te laten gaan. In het opvanggezin is het een bijzonder vriendelijk hondje wat regelmatig een heerlijk knuffel komt halen. Hogan is een ouder hondje en uit foto's is gebleken dat hij een hernia heeft.  Alleen met in de auto tillen heeft hij soms last en geef dit aan door te piepen. Dus optillen alleen indien nodig en dan voorzichtig. Verder ben ik gewoon een ouder hondje die alles wat rustiger aandoet. Hij kan nog best een stuk lopen, dat is wel nodig want hij is nog een beetje dik.

Ik weet dat het heel moeilijk wordt om voor Hogan het juiste adres te vinden. Hij wordt niet geplaatst bij kinderen. Mensen die ervaring hebben met oudere dove honden genieten de voorkeur. Hogan heeft al heel veel meegemaakt. Dodingstation in Spanje daar is hij uitgehaald, twee keer een huisje gehad wat niet ging. Nu weer terug in de opvang waar hij het prima doet!!, inachtnemend dat hij een gebruiksaanwijzing heeft en gewoon op leeftijd is.

Maar goed misschien bent u die ene persoon die Hogan zijn gebruiksaanwijzing kan lezen!! en die hem accepteeert zoals hij is.
Hogan zal u daarvoor dubbel en dwars belonen. Verder kan hij goed alleen zijn, katten daagt hij soms en loopt ze achterna..tolerleert honden in zijn omgeving en is prima zindelijk.. en autorijden geen probleem. Buiten is hij naar honden toe rustig, soms een beetje imponerend naar dominante honden.

Ik hoop echt.. op een positieve reactie van u.. er hoeft er maar eentje te zijn..dat is genoeg.

Een warme groet van Maja van der Kraan en Hogan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten